Pauser

Pauser er vigtige for at holde energien oppe både i arbejdsdagen men også i privatlivet. Pauseaktiviteter kan hjælpe til med at give ro i hovedet, få rørt kroppen eller bare at få et godt grin. Nedenfor er der nogle links med film- eller lydklip til pauseaktiviteter, som kan laves alene eller sammen med andre. Aktiviteterne varer 4-10 minutter dækker forskellige typer pauser.

Morgengymnastikken – kontorkrop
Lette bevægelser for hele kroppen til at løsne kroppen fra kontorarbejde. Der er to dele. De kan laves efter hinanden eller hver for sig.

Del 1 – 4.30 min: https://www.youtube.com/watch?v=qxWO6j9Yxt8
Del 2 – 4.59 min: https://www.youtube.com/watch?v=1h9vbQVtnWY&t=128s 


Spir – Øvelser i pausen
Små lette øvelser som tilgodeser forskellige dele af kroppen

Nakke – 5.15 min: https://www.youtube.com/watch?v=kvcN_fTy_v8
Skulder – 5.19 min: https://www.youtube.com/watch?v=dEeuqQeLDm0
Styrke 1 – 11.04 min: https://www.youtube.com/watch?v=trwcJeD3eVk&t=17s
Styrke 2 – 11.03 min: https://www.youtube.com/watch?v=NGW8YRbtAis&t=15s


Morgengymnastikken – træning for 2
Øvelser i par med fokus på at få pulsen op. Øvelserne er hårde, men der er vejledninger til hvordan de kan gøres lettere. De to dele kan laves hver for sig eller efter hinanden.

Del 1 - 4.24 min: https://www.youtube.com/watch?v=FUjB4M6SBjk
Del 2 – 4.42 min: https://www.youtube.com/watch?v=9Y4jPGm6WEk


Pausgympa
Lette bevægelser for hele kroppen til sangen Happy af Pharrel Williams. Lav intensitet. 3.53 min.  

https://www.youtube.com/watch?v=HxtAZd6pevA


Mindfulness
Fire forskellige mindfulness-øvelser, som man bliver guidet igennem. Øvelserne varer mellem 4 og 12 min.

https://mindhelper.dk/mental-fitness/mindfulness-oevelser/


Der findes mange små videoer på youtube. Prøv for eksempel at søge på en sang I godt kan lide og find en musikvideo I kan følge med. I kan også bare søge på pausegymnastik og vælge en af de mange videoer, der kommer frem.